Köpvillkor

Allmänt

Alla priser är inklusive 25% moms. Nayad AB reserverar sig rätten för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra produktetiketter och annonser. Om du efter beställning ej erhåller en orderbekräftelse per e-post ber vi dig kontakta vår kundtjänst för att bekräfta att din beställning mottagits. Samtliga produkter i Nayad AB’s sortiment kan beställas inom Sverige.

Beställning

Vid köp via webbplatsen nayad.se måste du acceptera de här villkoren, annars kan ingen affär göras. Du ger godkännande till detta när ett köpavtal genomförs. Genom att acceptera villkoren förbinder du dig att följa villkoren i sin helhet, och godkänner att du har tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt våra existerande policies om integritet och användandet av cookies. Du kan läsa mer detaljer om hur vi hanterar personuppgifter och annan data längre ned på den här sidan.

Ett köpavtal innebär att du har lagt en beställning och träder i kraft när Nayad AB har bekräftat din beställning och vidare att du har tagit emot en orderbekräftelse från oss per e-post. Vi på Nayad AB ber dig spara denna orderbekräftelse för eventuella kontakter med kundtjänst, då det underlättar hjälp för ditt ärende.

Frakt

Nayad AB använder sig av Fastpris och Fri Frakt. Detta innebär att vi har fri frakt på alla beställningar från 1000:-, är varukorgstotalen under 1000:- blir fraktkostnaden alltid 199:-. Vi levererar med DHL Service Point samt DHL Hemleverans. Normalt skickar vi ut alla beställningar inom 1-2 arbetsdagar.

DHL Service Point

DHL Service Point rekommenderas för dig som bor i lägenhet eller på en plats där DHL inte enkelt kan ställa av dina varor om du inte är hemma. Mobilnummer för avisering krävs.

För att hitta ditt närmaste Service Point ombud, använd Service Point Locator (klicka). Om du har något speciellt utlämningsställe som önskemål, skriv ett mail till oss eller uppge det i kommentarsfältet vid beställning

DHL Hemleverans

Med DHL Hemleverans får du varorna direkt levererade hem till din dörr och vi rekommenderar detta alternativ för dig som bor i villa eller radhus då DHL ställer av varorna vid din dörr om du inte är hemma. Om DHL inte kan genomföra leveransen pga. portkod eller annan orsak(om du bor i lägenhet) så kommer du bli aviserad med en avgift om 99 kr för ny utkörning.

Bank/kreditkort

Vi samarbetar med Payson och accepterar VISA och MasterCard. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid, samt kortets CVV2/CVC-kod. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner hanteras av Payson och skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, dvs. mycket säkra. Vi tar emot de vanligaste svenska betalkorten, dock ej Maestro eller VISA Electron. Har du problem med betalningen, kontakta Nayad AB’s kundtjänst (klicka här).

Faktura

Genom Fortnox Finans erbjuder vi även fakturering av köpet med betalningsvillkor om 30 dagar. Det finns också möjlighet att dela upp betalning i flera delar. En faktura skickas till dig per e-post i samband med att vi skickar din order och du betalar via bankgiro. Hemleverans mot faktura sker enbart till folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad (företag) adress. Kreditgränsen är flytande och beräknas innan köpet avslutas. Personnummer krävs för att göra eventuella kreditkontroller.

Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).

Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick.

Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med kundtjänst innan du skickar tillbaka varor.

Vid åberopande av ångerrätt: meddela Nayad AB’s kundtjänst inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt. Returnera varan, i produktförpackning snarast efter att du meddelat kundtjänst, och fått närmare returinstruktioner, om att avtalet frånträds. Bifoga kontouppgifter för återbetalning. Återbetalning sker inom 30 dagar från det att varan mottagits av oss.

Avbeställning av produkt

Så länge produkten ej har hunnit paketeras går det bra att avbeställa dina varor. Om du vill avbeställa order gör du det genom att kontakta vår kundtjänst. Du får alltid ett svar om din avbeställning godkänns.

Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid ej godtas.

Om du förskottsbetalt med t.ex. kort så återbetalas summan inom maximalt 20 dagar, vanligtvis inom 2 -5 arbetsdagar.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Välkommen in! Låt oss prata data. I dokumentet ser du ”vi”, ”företaget”, ”Nayad AB” och liknande begrepp. Det betyder företaget Nayad AB, Org. Nr. 556773-7340, Andra Långgatan 35, 413 27 Göteborg, Västra Götalands län. Det är Nayad AB som är personuppgiftsansvarig för lagring och behandling på den här webbplatsen. När du använder sidan och förhoppningsvis vill bli kund hos oss så samlar vi in personuppgifter för att vi ska kunna slutföra affären i.o.m betalning och leverans. Här går vi igenom vilka åtgärder vi har för att skydda dig och din integritet gentemot vilken data vi samlar in, vad vi använder den till och varför, men även hur, vi sparar den. Detta i enlighet med nya regler som stiftas av EUs dataskyddsförordning (mer känd som General Data Protection Regulation, GDPR). Du kan läsa mer om dataskyddsförordningen på datainspektionens hemsida genom att klicka här.

GDPR åsido så är det mycket viktigt för oss att du känner dig trygg med att handla på nayad.se, så vi gör vårt bästa för att vara tydliga och riktiga gentemot lagar och dina rättigheter, intressen och önskemål. Om du har några förfrågningar, påpekelser, vill ha mer information eller vill utnyttja dina rättigheter rörande datalagring och personuppgiftshantering, var vänlig kontakta vår kundtjänst genom kontaktformuläret (klicka här). Vi kommer göra vårt yttersta för att hjälpa dig inom 3-5 dagar, men det kan ta upp mot 30 dagar att behandla ditt ärende beroende på dess natur.

Personuppgifter vi samlar in

Med ”personuppgifter” menar vi uppgifter som direkt eller indirekt identifierar dig. Dessa uppgifter använder vi för att möjliggöra våra tjänster, ge dig en bättre upplevelse, ge erbjudanden som är anpassade för dig eller på liknande sätt fullfölja våra åtaganden från affär. Vi lagrar även data där vi har rättsliga förpliktelser. De vanligaste typerna av information vi samlar in är de som är absolut nödvändiga för att genomföra vår affär. Vi behöver därför fullständiga namn, adress och e-post samt telefonnummer. Olika skeden av din resa genom Nayad AB lagrar den här typen av uppgifter, och är detaljerat mer nedan. Denna information syns och bearbetas om en order skapas i vårt system. Utöver detta tillkommer även data som inte är personuppgifter, så som användarnamn från navigering runtomkring sidan, eventuella kommentarer du gör på produkter, recensioner, bilder du lägger in via din profil, etc. Även denna data lagras i samma system. Det kan summeras såhär:

Kontaktuppgifter

– När du skapar ett konto hos oss samlar vi in ditt fullständiga namn och en e-postadress.
– Notera: du kan efter detta även uppge dina adresser frivilligt, utan köp. Vi lagrar detta för att underlätta kundtjänst och för att förenkla för dig genom att peka på dina redan lagrade uppgifter där det är lämpligt.

Personuppgifter

När du blir kund hosNayad AB lagras även andra personuppgifter:
– Adress – krävs för att fullfölja affären i och med frakt
– Telefonnummer – underlättar kundtjänst och krävs som kontaktuppgift för frakt
– IP nummer – för att bland annat förhindra olovlig användning av webbplatsen och ge dig en bättre upplevelse

Information om dina tjänster

– Vi lagrar även information om vilka tjänster och funktioner du använder på sidan – detta är enbart för syften av förbättring och anpassning till dig. Denna data är även den till för att kunna ge bra kundtjänst, en bra erfarenhet och förhoppningsvis ett skinande leende.

Supportärenden

– Information som uppges när du kontaktar oss genom kundtjänst eller annan support samlas in för att vi skall kunna hjälpa dig med ditt ärende.

Kundrelation & marknadsföring

– Vi lagrar det som sägs om produkter vid recensioner, bilder du laddar upp och all profildata för din användare som du själv lägger till. Vi lagrar även de produkter du handlar och din varukorgshistorik, för att bättre identifiera vad som intresserar våra kunder i våra erbjudanden, samt vartifrån man härleddes till produkter vid köp.

Nayad AB och tredjeparter

Förutom data från www.nayad.se och dess användningsområden, så använder vi även tredjepartstjänster för att underlätta och informera oss om hur vi kan förbättra oss. Till exempel så används analytisk spårning från Google, som läser in mer allmän data, så som tid vid besök, vartifrån man härleddes in till webbplatsen, vad för typ av skärm som använts och om det är återbesökare eller inte. Vi spårar användning av webbplatsen med anledning av våra primära syften, som du kan läsa mer om längre ner i policyn. Analysdata kan inte identifiera personer och är inte singulär, det är för generellt statistiksyfte. Nedan ser du en summering av de tredjeparter som används där dina uppgifter kan diskuteras eller användas.

Tredjepartner vi använder

PartnerAnvändningPersonuppgifter som delas och varför
GoogleGoogle Tags och Google Analytics används för marknadsföring respektive analys av webbplatstrafik. Google reCAPTCHA skyddar mot spam. Google Fonts laddar in typsnitt som visas på sidan för upplevelsesyften.Sätter tredjepartscookie för analysering i syfte av marknadsföring och webbanalys för att kunna förbättra vår webbplats och din kundupplevelse.

Du accepterar Googles sekretessvillkor (klicka här) och användarvillkor (klicka här) när du navigerar och använder nayad.se och dess funktioner med Googles stöd i bakgrunden.
DiscordFör intern kommunikation mellan Nayad AB’s personalUppgifter kan komma att diskuteras här i ärenden avseende kundtjänst
MailChimpFör utskick av e-post till de som gett samtyckeE-postadresser och data som krävs för att göra utskicken
AkismetFör att filtrera spam i våra system och förbättra upplevelsen på webbplatsenData som du själv ger i recension/kundtjänst formulär, IP adress och eventuell trafikinformation som user agent strängar och härledningsplatser

Hur vi använder personuppgifterna

I enlighet med GDPR och för att vara försiktiga med vilka uppgifter vi behandlar så gör vi det under förutsättningen av några olika rättsliga grunder:

  • Fullfölja åtagande av köpavtal – vid köp hos nayad.se måste vi kunna frakta till- och kontakta dig
  • Om det skulle komma någon rättslig förpliktelse som kräver att vi behandlar dina personuppgifter
  • Vi gör en intresseavvägning gentemot både Nayad AB och dig som parter i ett löpande kundförhållande
  • Du ger oss samtycke att vi behandlar uppgifterna

Vi har även samarbetspartners som är personuppgiftsansvariga, med sina egna integritetspolicies och villkor, läs mer om dem här:

Notera även att vi har ingått personuppgiftsunderbiträdesavtal med Unifaun, ett system vi använder som ingår i DHLs service. Vi använder oss av DHLs tjänst, som i sin tur är levererad av Unifaun. Läs mer om avtalet genom att klicka här. Du kan även läsa Unifauns generalla integritetspolicy genom att klicka här.

Dessa partners har vi för vårt betalningssystem respektive leverans av produkterna. Vi tillhandahåller de personuppgifter som krävs för att de ska kunna genomföra sina tjänster.

Användningssyften

Våra primära syften för att hantera och lagra dina personuppgifter, med dess övervägda rättsliga grund, finns detaljerat här nedan.

Köp, reklamation och retur

Rättslig grund: avtal, intresseavvägning
Vid behandling av beställning såväl som eventuella returer eller reklamationer behöver vi behandla dina uppgifter, för att genomföra leverans som en del av vårt avtal. Detta är ett krav för att vi ska kunna uppfylla vårt köpavtal med dig. Intresseavvägning har gjorts för att dela med oss av de personuppgifter som krävs för våra samarbetspartners att fullfölja sina avtal; frakt av produkter till din adress. Vi ser även att det till båda parters intresse att din adress lagras för smidiga återköp. Om du bestrider detta kan du utnyttja din rätt till invändning, alternativt ta bort dina lagrade adresser i webbplatsens användarfunktioner.

Statusmeddelanden

Rättslig grund: avtal Vi skickar orderbekräftelser, leveransstatus och eventuella fel med order eller leverans.

Kundtjänst

Rättslig grund: avtal, samtycke Med köpavtal ingår bland annat returrätter, för att vi ska kunna fullfölja sådana åtaganden till dig utifall att du skulle ha frågor eller andra kundtjänstärenden behöver vi behandla dina uppgifter, uppgivna från chat, e-post eller telefon. Om du uppger information i kontaktformuläret eller lämnar recensioner behöver du dessutom ge samtycke att de uppgifter du anger samt ditt namn blir förknippat och behandlas av oss.

Marknadsföring och utveckling av produkter

Rättslig grund: samtycke, intresseavvägning Dina uppgifter behandlas även för att vi ser störst intresse för båda parter att vi skickar erbjudanden och marknadsföring som är intressant just för dig, genom hur du använder sidan och vad för produkter du tycker om. Vi använder dem även för att utröna popularitet av produkter och kampanjer och därmed förbättring/förnyelse av dessa. Direktmarknadsföring, till exempel genom e-post eller SMS, kräver alltid ditt samtycke. Detta samtycke kan du närsomhelst dra in genom webbplatsen eller om du kontaktar oss på vår kundtjänst (klicka här).

Säkerhetsansvar

Rättslig grund: avtal, rättslig förpliktelse För att efterfölja kraven i GDPR och behandla kunders personuppgifter så säkert som möjligt, behandlar vi även personuppgifter för att förhindra eventuell användning av webbplatsen och använderfunktionerna som strider mot våra policies, missbruk, intrångsförsök, virusattacker eller andra typer av lagbrott. Vi kan till exempel komma att kurera texter som vi känner är för avslöjande mot dina/andras personliga integritet, eller behöva rapportera personuppgifter av en person om denne finnes vara av brottslig intention.

Lagstadgade plikter

Rättslig grund: rättslig förpliktelse Vid lagligt stadgade plikter kommer vi att behandla de kritiska personuppgifterna sålänge det krävs för att lagen ska åtföljas. Nayad AB bokför exempelvis enligt bokföringslagen och Skatteverkets krav för arkivering, vilket innebär att uppgifter bundna till en transaktion kan komma att sparas i upp till 7 år. Alla personuppgifter som inte är kritiska för lagåtföljning kommer att tas bort utefter intresseavvägning, så som till exempel marknadsföringssyften till dig som vi har bra kundrelation till.

Vart datan lagras

Våra serverleverantörer har hallar som är belägna i sverige, och Nayad AB har för avsikt att hantera uppgifter i marknader inom EU/ESS, vilket i nuläget bara är sverige. Behandling kan ske utanför EU/ESS om det finns laglig grund. Våra samarbetspartners kan komma att ha annorlunda lagringsplatser. Vi har gått in i ett personguppgiftsbiträdesavtal med vår serverleverantör och i detta avtal framgår det mer om hur vår leverantör hanterar personuppgifter som biträde till Nayad AB och överenskommelserna vi har. Kontakta oss på kundtjänst (klicka här) om du skulle vilja ta del av avtalet. Om Nayad AB någonsin byter infrastruktur och avtal så kan dessa regler och upprättelser komma att förändras. Om så skulle vara fallet kommer den här policyn att förändras för att reflektera det och du blir delgiven detta.

Datasäkerhet

Vår serverleverantör

Vår serverleverantör har hög säkerhet på serverhaller i sverige, med stabila brandväggar som skyddar deras kunder. De har i egen utsago dessutom hållt interna GDPR-certifieringar för deras personal inom alla avdelningar, och löpande med tiden. De är även certifierade med kvalitetsstandarden ISO 9001, samt informationssäkerhetsstandarden ISO 27001.

Nayad AB

Det kommer alltid krävas lösenord för att komma åt din information, och endast kvalificerad personal, som har bra kännedom av dataskyddsförordningen, inom Nayad AB får behörighet till data och administrativa områden av www.nayad.se. Webbplatsen är utvecklad och lanserad med stort fokus på säkerhet. Kryptering görs för känsliga uppgifter i databasen såväl som webbplatstrafik genom vad som kallas för SSL (Secure Sockets Layer), för att anonymisera datan som skickas mellan dig och www.nayad.se. Vi gör vårt bästa för att dela med oss så lite som möjligt av dina uppgifter, endast till de partners vi anser ha höga standarder för säkerhet och hantering av nödvändig data, och vi ser konstant över våra mjukvaror för att täcka säkerhetshål om de skulle uppstå. Du kommer alltid att bli delgiven om vi vet eller tror att dina personuppgifter kan ha blivit utsatta för ett intrång.

Din tillgång till de lagrade uppgifterna

Du kan se mycket av uppgifterna som lagras genom att logga in på ditt konto. Du kan själv ändra eller ta bort all data som inte är kritisk för våra primära syften. Du har också rätt att på begäran ta del av alla uppgifter som vi har sparat. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta har du rätt till rättelser, och du har även rätt att be oss radera delar av eller den fullständiga datan. Ibland kan vi komma att behöva av laglig anledning behålla vissa delar av uppgifterna, utifall vi skulle behöva det för garanti, försäkring, eller andra avtalssyften. Om du vill utnyttja några av dessa rättigheter, var vänlig kontakta oss på vår kundtjänst (klicka här)! En summering av rättigheterna som tillfaller dig: Rätten till tillgång. Nayad AB ska kunna lämna ut en kopia av dina insamlade uppgifter om du begär det. Rätten till rättelse. Du ska kunna rätta om någon information är felaktig i Nayad AB’s lagrade uppgifter. Rätten att bli glömd. Om du inte längre vill att vi ska använda eller lagra dina uppgifter har du rätt att begära att Nayad AB raderar dem. Rätten till invändning. Vi kan behandla dina uppgifter för att göra direktmarknadsföring, men detta kan du neka. Vid direktmarknadsföring kommer det finnas alternativ att välja bort fortsatt kontakt. Du har dessutom rätt att invända mot de syften vi har gjort en intresseavvägning för, till exempel riktade erbjudanden och annan form av marknadsföring. I brist på en intresseavvägning som går före dina intressen eller rättsliga förpliktelser kommer behandlingen att upphöra. Rätten till dataportabilitet. Nayad AB ska kunna erbjuda dig en strukturerad och maskinläsbar uppsättning av de uppgifter vi har samlat in utifall att du skulle vilja flytta till en annan instans.

Hur länge vi lagrar informationen

Vi lagrar de väsentliga uppgifterna sålänge vi har en bra kundrelation och behöver dem för att kunna ge dig bra service och fullföljning av alla utomliggande åtaganden. Referera till ovan primära syften för personuppgiftsbehandling för vår intresseavvägning. Du kan ändra eller be om radering om du inte längre vill att dina uppgifter ska bestå i vårt system genom att ta kontakt med vår kundtjänst (klicka här).

Automatiska beslut

Nayad AB tar inga automatiska beslut med användning av dina personuppgifter.

Cookies

Det sker användning av både så kallade sessionscookies och permanenta cookies, såväl som tredjepartscookies, när du navigerar runt webbplatsen. För att läsa mer och detaljerat om Nayad AB användning av cookies i enlighet med ePrivacy Directive, och även inför kommande ePrivacy Regulation, läs mer på vår cookie policy nedan.

Cookie policy

Den här webbplatsen innehåller så kallade cookies. Inte godbiten till fika, utan en cookie är en textfil som skickas ifrån en webbplats, ex. www.nayad.se till besökarens dator där den lagras antingen i minnet (sessionscookies) eller som en liten textfil (permanenta cookies). Alla som besöker en webbplats med cookies ska kunna få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa cookies används till och hur cookies kan undvikas.

På www.nayad.se används cookies för att ge besökare möjlighet att handla direkt på webbplatsen. Om du vill undvika cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller informerar om att en webbsida innehåller cookies. Du kan även inspektera namn, antal, kontrollera varighetstid och ta bort alla cookies som sätts av nayad.se genom dina webbläsare, helt av eget bevåg. Referera till supportsidorna på din specifika webbläsare för att lära dig hur. Tänk på att på grund av den teknik som används på webbplatsen kan man inte handla direkt utan att ha cookies tillåtna i sin webbläsare. Man kan dock använda webbplatsen för att titta på produkter och priser. Vid första besöket får du en notis om användningen av cookies på webbplatsen, och du blir informerad att fortsatt användning kommer att betyda att du ger samtycke till de cookies som sätts, med länkar till denna policy och integritetspolicyn så att du kan gå igenom vad det innebär.

Några cookies sätts av oss på Nayad AB, antingen genom vår bakomliggande teknik för att hantera butiken eller för att lära oss av kunders navigering. Andra cookies sätts för de syftena även av tredjeparter, till exempel Google för att analysera webbtrafik. Tänk på att om man väljer att blockera cookies kan det medföra att webbplatsen fungerar sämre, eller rent av förhindrar att vissa delar av den fungerar.

Nayad AB’s användningsområden för cookies

Vi använder cookies av många olika anledningar. Vissa cookies är som sagt väsentliga för att vårt butikssystem ska fungera; många sätts när man loggar in som kund i vårt system. Andra är snarare till för att kunna skräddarsy webbplatsen för specifika kundupplevelser. Webbplatsen håller till exempel reda på vilka produkter som finns i varukorgen, vad som fanns i dem när varukorgar överges, vilka förinställningar man har gjort och vilka produktnavigeringar besökaren gör. Detta är för att lära oss om vilka produkter som är populära, vilka som inte är det, eller vad för sidor som besökaren har besökt tidigare, utöver såklart att göra det bekvämt för dig genom att komma ihåg dina preferenser. Vi sätter inte cookies med explicit syfte att visa riktad tredjepartsreklam, vi kan däremot använda cookies för att rikta relevanta erbjudanden till dig från Nayad AB, beroende på din historik. Denna information kan komma att delas med tredjeparter som Google, för att ge dig relevanta reklamer genom deras nätverk.

Nayad AB’s cookie kategorisering

Väsentliga cookies

Dessa behövs för butikens kärnfunktioner. Det är en blandning av sessionscookies och permanenta cookies som sätts i förstapart från oss för att se till att webbplatsen är funktionell och ger dig en bra upplevelse. Användningsområden:

Hantera din inloggning
Komma ihåg varukorg
Navigeringshistorik på webbplatsen
Produkter som visats

Vanliga prefix för dessa cookies: wp, wordpress, woocommerce

Prestandacookies

Dessa cookies samlar in anonym statistik om besökaren när denne navigerar www.nayad.se. IP-adressen är anonymiserad och personen kan inte identifieras med denna data, men vi använder som beskrivet ovan dessa cookies för att förbättra kundupplevelsen, se över butikens navigerings- och sidhistorik, även använda statistik för att identifiera eventuella långa laddningstider eller felaktiga länkar.

Statistik är helt anonym och är sammanslagen med andra besökares information på generella grunder; den kommer aldrig att visa personliga uppgifter som kan avslöja besökarens identitet.

  • Google Analytics

Google Analytics cookies lagras som standard i två år från besökarens senaste inträde på webbplatsen. Besökaren kan alltid manuellt ta bort lagrade cookies genom sin webbläsare, och sedermera ställa in webbläsaren att inte ta emot cookies igen.

Analytics cookies: _ga, _utma, _utmc, _utmz, _gid

Funktionella cookies

Dessa cookies är till för att skräddarsy besökarens upplevelse, till exempel genom att komma ihåg val och tidigare besök på nayad.se. Vanliga syften är att komma ihåg val av språk, vilka produkter som tidigare visats, vad som funnits och finns i varukorgen sedan tidigare. Dessa cookies används endast inom nayad.se och delas inte med tredjepart, för att bättre ge besökaren en anpassad och bekväm upplevelse.

  • Cookie samtycke
  • Butiksnotiser
  • Språkval

Målgrupps- eller marknadsföringscookies

Dessa cookies är avsedda att rikta reklam och marknadsföring utifrån dina navigeringsvanor, i syfte att göra reklam som är relevant för dig. Ett exempel vore att man besöker webbplatsen men genomför inget köp. Senare kan samma besökare få reklam på andra webbplatser genom Google AdWords om erbjudanden som finns på www.nayad.se, eftersom cookies existerar som kommer ihåg att besökaren har navigerat webbplatsen.

  • Google Tag Manager
  • MailChimp

Google Tag Manager använder vi för att sätta cookies som kontrollerar om besökare kommer från Google AdWords. MailChimp är vår leverantör för att göra e-postutskick som du har prenumererat på.

Vill man veta mer om hur intressebaserade cookies från tredjepart fungerar för marknadsföring och dylikt kan man läsa mer här: http://www.youronlinechoices.com/se/

Tredjepartscookies

Följande är en lista av cookietyper från ovannämnda kategoriseringar som sätts genom tredjepart, vilka domäner och vilka av våra instanser som är förknippade med dem.

InstansDomänerAnledningar
Paysonpayson.se, www.payson.sePaysons betaltjänst, sätter egna Google Tag Manager och Analytics cookies, inställningar för språk o dyl.
FontAwesomefontawesome.comVerktyg för att få tillgång till generalla symbolgrafiker online, sätter Google Analytics cookies